Et langsiktig samarbeid som skal skape trygge fellesskap, sterke rollemodeller og varige ringvirkninger i lokalsamfunnet.
Stiftelsen Born to Play og Storebrand går sammen i et nytt partnerskap for å gi barn og unge flere muligheter til mestring, fellesskap og utvikling. Samarbeidet skal styrke trygge lokalmiljøer, bygge rollemodeller og skape varige ringvirkninger – for barna, nærmiljøer og samfunnet over tid. Born to Play arbeider for å bedre livskvaliteten til barn og unge, særlig i områder der mange vokser opp med færre muligheter enn andre. En sentral del av arbeidet er å utvikle gode rollemodeller og gi ungdom ansvar, tillit og arbeidserfaring som aktivitetsledere for barn i sitt eget nærmiljø.
– Vi ser på dette som starten på et langsiktig partnerskap. Sammen med Storebrand kan vi skape noe som virkelig betyr noe – ikke bare for barna her og nå, men for hele samfunnet på sikt, sier Paul Hegna, styreleder i Born to Play.

Gjennom året tilbyr Born to Play et bredt spekter av aktiviteter som gir barn og unge både mestring og store opplevelser. Dette inkluderer etterskoleaktiviteter, sommercamper, livredningskurs, overnattingsturer i samarbeid med Den Norske Turistforening (DNT), samt opplevelser som landskamper og kamper med Vålerenga.
Initiativtaker og medgründer Harmeet Singh vokste selv opp i Alna og kjenner bydelen og utfordringene tett på.

– Jeg mener oppriktig at alle barn fortjener de samme mulighetene, uavhengig av økonomi eller bakgrunn. Ingen barn skal måtte stå på sidelinjen fordi familien ikke har råd. Det betyr mye å kunne gi tilbake til barna, familiene og samfunnet, sier Harmeet Singh, initiativtaker i Born to Play og tidligere landslagsspiller i fotball.
Storebrand har i en årrekke vært tydelig på at bærekraft handler om mennesker – og om å ta ansvar for fremtidige generasjoner. Konsernsjef Odd Arild Grefstad har ved flere anledninger understreket betydningen av å bidra til sosial inkludering og like muligheter, og peker på partnerskap som et viktig virkemiddel for å skape reell endring.
– Bærekraft handler i bunn og grunn om mennesker. Skal vi lykkes over tid, må vi investere i fellesskap som gir barn og unge trygghet, tilhørighet og muligheter. Samarbeidet med Born to Play viser hvordan næringsliv og ideelle aktører sammen kan bidra til reell, lokal og langsiktig endring, sier Odd Arild Grefstad, konsernsjef i Storebrand.
– Jeg håper Born to Play kan gi barn og unge det jeg selv fikk som barn: Noen som ser deg. Noen som tror på deg. Og en plass å høre til, sier Hegna.
Fakta om samarbeidet
- Parter: Stiftelsen Born to Play og Storebrand Livsforsikring AS
- Avtaleperiode: 15. desember 2025 – 31. desember 2027
- Intensjon: Forlengelse og videreutvikling til et langsiktig partnerskap
- Formål: Skape trygge, inkluderende og inspirerende tilbud for barn og unge, med fokus på rollemodeller, arbeidserfaring for ungdom og varige samfunnseffekter

